Demo Site

DeviantArt Editor



Anda boleh memuat turun wallpapers di dalam akaun Deviantart Editor ini dengan cara berikut:
1-Klik pada gambar yang anda inginkan
2-Klik "Go to deviantion page"
3-Kemudian klik "Download Image di sebelah kanan page deviantart.
4-Siap!

Wednesday, November 5, 2008

Pelajar Kelantan paling ramai di Universiti Al Azhar

[ Kompleks yang didiami warga Kelantan sekarang di Hayyu Sabie, Kaherah ]

Wartawan : Salmah Mat Husain
Dipetik daripada : Harakahdaily

KOTA BHARU, 5 Nov (Hrkh) - Pelajar Kelantan yang sedang menuntut di Universiti Al Azhar, Mesir sekarang berjumlah 1,800 orang dan ia merupakan bilangan paling ramai di negara terbabit.

Mengambil kira faktor tersebut kerajaan negeri bercadang membeli bangunan baru sembilan tingkat di Kaherah yang berharga RM15 juta.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah Negeri, Ustaz Mohd Amar Abdullah berkata, asrama tersebut dapat menempatkan seramai 400 orang pelajar dalam satu-satu masa.

"Semua pelajar Kelantan yang belajar di sana sama ada lepasan Yayasan Islam Kelantan (Yik) atau sebaliknya layak menginap di aparment tersebut.

"Negeri-negeri lain telah mempunyai rumah mereka sendiri untuk menampung pelajar mereka yang belajar di Kaherah iaitu di Hayyu Sabi'," ujarnya selepas mesyuarat Exco hari ini.

Mohd Amar berkata, semua anak negeri sama ada ibu bapa menetap tinggal di negeri-negeri lain sekarang juga layak tinggal di aparment tersebut.

Katanya, sebelum ini Kelantan memiliki dua bangunan untuk menempatkan pelajar di Al Azhar, bagaimanapun rumah itu sudah lama dan tidak dapat menampung jumlah pelajar yang semakin bertambah.

Menurutnya rumah terbabit masih boleh didiami, bagaimanapun perlu dibaiki semula.

0 comments:

Fan

Feed Galeri

Feed Video

Hits Pengunjung