Demo Site

DeviantArt Editor



Anda boleh memuat turun wallpapers di dalam akaun Deviantart Editor ini dengan cara berikut:
1-Klik pada gambar yang anda inginkan
2-Klik "Go to deviantion page"
3-Kemudian klik "Download Image di sebelah kanan page deviantart.
4-Siap!

Wednesday, May 13, 2009

Kesungguhan kempen Islam daripada ICNA Amerika.


Apakah perkara yang perlu saya tahu?
Iklan pada bas oleh iCNA

Dipetik dan diterjemah daripada http://www.icnabay.us

" WhyIslam bus campaign, You deserve to know! " adalah bermula pada 9 Februari 2009 yang lalu. Sebanyak 140 iklan atau lebih telah dikempen oleh MUNI bas di San Francisco.

Pertanyaan:
Apa yang dimaksudkan oleh " You deserve to know " Adakah ia untuk menarik minat, unik, sebagai nama projek? Teknik publisiti? Apakah makna yang merujuk kepada " you deserve to know " itu sendiri. Apa sebenarnya yang perlu saya tahu?

Jawapan:
" You deserve to know " adalah merujuk kepada perkara yang semestinya seseorang perlu tahu apakah Islam itu sebenarnya. Ia juga merujuk, sesiapa sahaja perlu sedar dewasa ini acuan yang ingin popular mengenai kepercayaan penganut Islam mula beransur-ansur hilang, maka penerangan dan penjelasan agama ini merupakan kewajipan terhadap muslim yang lain.

Pertanyaan:
Apakah 877-Why-Islam?

Jawapan:
Projek ICNA 877-Why-Islam adalah rintisan daripada perkara dimana pembawakan ini dikemaskini supaya lebih baik untuk memahamkan Islam kepada yang lain dan untuk menjelaskan salah anggap / salah faham mengenai Islam.

Daripada aktiviti pelekat, temuduga di stesen radio, iklan di bas dan dengan melalui bandar metropolitan yang berbeza dan sekitar New York Subway, ICNA terus memperkenalkan agama Islam. Usaha ini menjangkau jutaan manusia yang berada di sana. Semua ingin tahu apakah Islam itu sebenarnya.

Melalui kempen ini:
- Sebahagian yang ingin tahu, mengambil keputusan untuk menghubungi pihak WhyIslam melalui telefon atau dengan melawat ke website WhyIslam itu sendiri.

- Nombor talian 877-WhyIslam akan terus dihubungkan kepada wakil yang akan memberi penerangan kepada pemanggil.

- Sekiranya pemanggil memohon untuk mendapatkan khidmat nasihat ( Seperti salinan al-Quran, risalah bacaan Islam mengenai apa-apa isu ) ia boleh jua dihubungi melalui E-mail pihak tersebut.

- Jika sesiapa berminat mengunjungi masjid tempatan dikawasan masing-masing dan bergaul dengan orang Islam yang lain, pihak WhyIslam akan menjadi pemudah cara untuk berjumpa dengan komuniti Islam tempatan ini.


Info melalui usaha ini:
- Kempen ini diusahakan oleh Islamic Circle of The Bay Area dengan kerjasama Council on American Islamic Relations ( CAIR ) dan laman web WhyIslam.org. Mereka barada bawah pertubuhan ICNA iaitu Islamic Circle of North America.

- Hasil 4 minggu ( sebulan ) kempen ini dijalankan, sebanyak 600 panggilan telefon dan 6 orang telah mengucap dua kalimah syahadat. Memeluk agama Islam.

- Mereka turut mengiklankan di billboard yang boleh dilihat dilebuhraya Interstate 76, Pennsylvannia.

- Kempen ini dilanjutkan lagi. Ia juga akan melancarkan Sidang Tahunan ke-34 yang membincangkan Krisis Global = Penyelesaian Islam. Persidangan ini pada 23-25 Mei 2009 di Hartford, Convention Center Hartford, Cennecticut. Ia turut membariskan beberapa tokoh iaitu:
1) Maulana Yusof Islahi
2) Dr.Altaf Hussain
3) Dr.Perves Ahmed
4) Dr.Zahid Bukhari
5) Imam Shamsi Ali
6) Imam Hasan Al-Qazwini
7) Dr.Malia Mogaheb
8) Dr.Igtrid Matson

Dan ramai lagi tokoh-tokoh yang lain.

Usaha murni yang dilakukan oleh pihak ICNA perlu mendapat pujian seluruh umat Islam serata dunia dan perlu dikembangkan lagi oleh pihak kerajaan, NGO di negara-negara yang lain, termasuklah Malaysia.

0 comments:

Fan

Feed Galeri

Feed Video

Hits Pengunjung