Demo Site

DeviantArt Editor



Anda boleh memuat turun wallpapers di dalam akaun Deviantart Editor ini dengan cara berikut:
1-Klik pada gambar yang anda inginkan
2-Klik "Go to deviantion page"
3-Kemudian klik "Download Image di sebelah kanan page deviantart.
4-Siap!

Saturday, November 22, 2008

Crysis for Vista 64-bit


Timbul beberapa masalah apabila pengguna Game Crysis cuba menggunakan Window Vista 64-bit untuk play game tersebut. Dalam folder Bin64 yang terdapat dalam tempat simpanan (installed), pengguna akan dapati terdapat dua patch iaitu Crysis dan Crysis64. Masalah yang timbul setelah game ini di install dalam Vista, skrin akan menjadi gelap sedangkan komputer kita sedang running. Bila membuka mana-mana forum, banyak terdapat solution dalam masalah ini. Tetapi ia seolah-olah bergantung kepada performance komputer yang kita gunakan. Walau bagaimanapun solution-solution tersebut tidak dapat memberikan hasil yang baik kepada saya. Saya teruskan mencari cara penyelesaian yang lain dan akhirnya, saya terjumpa file dalam web tertentu yang mengandungi patch ( no cd ) untuk Vista 64-bit ini. Apabila saya muat turunkan dan replace atas patch yang sedia ada, mujurlah ia berhasil juga.

Pengguna yang inginkan fail tersebut, bolehlah muat turunkan di link ini :
http://www.2shared.com/file/4326429/4a7b17dc/rzr-c64f.html

Saya telah upload fail.rar tersebut dan anda bolehlah mengaksesnya pada bila-bila masa! Enjoy your Crysis!

Oh ya, Anda juga perlulah mengdownload update untuk game ini yang dikenali sebagai:
1) Crysis Patch 1.2
2) Crysis Patch 1.2.1

Update ini adalah hotfix yang akan menyelesaikan masalah anda yang sentiasa menghadapi bug ketika play game tersebut. Sila download kedua-duanya dan install yang pertama dahulu sebelum patch kedua. Anda boleh mengdownload kedua-dua hotfix ini menerusi web crytek di : http://crymod.com/filebase.php?cat=29

Moga dapat menyelesaikan masalah anda dalam Crysis dan Crysis Warhead ini! XD

p/s : Crysis Warhead bukanlah Crysis II. Tetapi ia hanyalah lanjutan siri kepada Crysis Pertama sahaja. Menurut sumber dalam hal ini, Crysis II memang akan ada. Tapi belum pasti bila akan muncul. Heh, Be There!

0 comments:

Fan

Feed Galeri

Feed Video

Hits Pengunjung